Januar - Februar - Marts 2011

Tilbage til Draco

Der arbejdes videre på aptering ude i spidsen af båden. Det er nok det vanskeligste område i båden generelt at arbejde, da skrogsiderne skråner og spidser på samme tid.

Langs med overkanten af adgangen til køjen, fræses en mahognyliste, der skal fungere som afslutning for afdækningen ved vinduesvisker arrangementet.

Det bærende fundament til køjen er på plads, skal senere afmonteres igen, spartles, males på bagsiden og beklædes med nappa på forsiden.

Ned imod gulvet fræses en mahognyliste, for at lave en pæn afslutning, der hvor det er vanskeligt at få nappa til at sidde korrekt.

På bagsiden er der aluminiums beslag i flere samlinger.

Der saves en ny plade til køjen, med yderkontur efter de gamle. Den må deles op i to stykker, for at kunne dække den trekantede form.

Stykke nr. 1 på plads.

Stykke nr. 2 kan lige akkurat laves af en rest.

Stykke nr. 2 på plads

Da stregen er tegnet på oversiden, kan det ikke lade sig gøre at save efter den, med kippet savklinge, da man vil få en spejlvendt plade. Derfor høvles/slibes kanten skrå efterfølgende, fra den rigtige side. Ved at holde en støvsugerslange det rigtige sted, suger den det meste af støvet og man er fri for mere svineri end højest nødvendig.

Ind imellem arbejdes der på diverse opgaver vedr. mariniseringen af Mercedes motorer. Søvandspumpen skal placeres et passende sted. Med inspiration fra Volvo Penta AQAD 40-41 serien tegnes en adaptor, som kan sidde i det hul foran på motoren, hvor vacum pumpen oprindelig er placeret. Det betyder at søvandspumpen bliver drevet af dieselpumpen. Denne adaptor kan fremstilles i 6mm plade, ligesom adaptorpladen til koblingshuset.

 

Tilbage Næste