April - Maj - Juni 2017

Tilbage til Draco

Da der kom lidt varme i luften, blev det muligt at lime forlængerstykket til instrumentbrættet fast og efterfølgende spartle.

Tændingslås placeres til venstre for rattet.

Af en eller anden grund, er siderne på flybridgen ikke rette, men i stedet lidt bulede. Gelcoaten grovslibes og der lægges glasfiber på, efter en krum lære, og efterfølgende spartles/slibes overfladen med et krum slibebræt.

Den ene motor har i længere tid stået på et stativ, så den er nem at arbejde med, lave mariniseringsdele til. Indtil er koblingshus adaptor og udstødningsmanifold, samt trykrør og varmeskjold til turbo færdiglavet. Der mangler stadig placering af varmeveksler og oliekøler samt rørføring til disse. Tanken er at montere alle dele på motoren, så det bliver mere eller mindre "plug and play", når den skal installeres.

Dog viser det sig, at det er ret omstændigt at lave denne løsning, da de forskellige komponenter kræver komplicerede beslag, for at kunne monteres i de sparsomme fikseringspunkter der er på motoren. Så ved nærmere eftertanke, droppes denne løsning og næste skridt er at prøve montere motoren i båden og i stedet montere varmeveksler, oliekøler, søvandsfilter og expansionsbeholder på skottet foran motoren.

Tilbage Næste